امروز : جمعه, ۲۲ خرداد , ۱۴۰۵ - 27 ذو الحجة 1447
- کشف ۷۰۰ تُن گندم احتکاری به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال در دزفول
- تأکید شهرداری تهران بر توجه به نیازهای ویژه زنان در بحرانها
- بامداد سرخ خلیج فارس با ضربات مهلک ایران
- ۳۰ هزار نیروگاه پنج کیلوواتی با حمایت کمیته امداد راهاندازی شد
- آتشسوزی در یک انبار واقع در میدان قیام
- توسعه ورزش آبادان در گروی توجه به ورزشهای پایه است
- برگزاری سیزدهمین گردهمایی سراسری «زینب سفیران»
- پزشکیان: دشمن تسلیم شدن ما را باید در خواب ببیند
- هیچ افزایش قیمتی در نهضت ملی مسکن نداریم؛ مبنا فقط قرارداد است
- معاون استاندار: تاکنون هیچ گزارشی از بمباران در خوزستان نداشتهایم
- شهادت دهمین نیروی شهرداری تهران در صدمین روز مقاومت مردم ایران
- ۳ تن ماهی قاچاق در ماهشهر توقیف شد
- چمران: افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی ۲۵ درصد است
- روایت دختر شهید اسحاقی از غربت رهبر ایران
- ضرورت پوستاندازی زیرساختی در دوران پسابحران
- دشمنان در برابر ایستادگی ملت ایران شکست خوردند
- چمران: در ساختمانهای بلند مرتبه پناهگاه احداث میشود
- والدین سنجش نوآموزان و ثبت سفارش کتاب را جدی بگیرند
- حاشیه بزرگراه شهید چمران ساماندهی می شود
- بقایی: مسئولیت آمریکا در تشدید تنش منطقهای محرز است
دیزل ژنراتور اضطراری نیروگاه سد دز راه اندازی شد
دزفول – شهرآوا خبر – مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز گفت: دیزل ژنراتور اضطراری ۶۵۰ کیلوولت آمپر نیروگاه دز با تلاش کارشناسان فنی مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز راه اندازی شد.
به گزارش شهرآوا خبر به نقل از روابط عمومی سد و نیروگاه دز، سید حمید صالحی شنبه با اشاره به تکمیل طرح مصرف داخلی نیروگاه دز در شرایط اضطراری بیان کرد: دیزل ژنراتور ۶۵۰ کیلوولت آمپر جدید نیروگاه دز پس از راه اندازی ترانس مصرف داخلی نیروگاه به منظور تکمیل طرح تامین مصرف داخلی این نیروگاه در شرایط اضطراری، راه اندازی و به سیستم مصرف داخلی نیروگاه متصل شد.
وی افزود: یک دستگاه دیزل ۲۷۵ کیلوولت آمپری این وظیفه را پیش از این بر عهده داشت که با توجه به افزایش مصرف در طرح بهینه سازی این دستگاه جایگزین دیزل قدیمی این نیروگاه شد.
مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز گفت: نصب و ساخت تابلوی فرمان و همچنین طراحی مدارهای مورد نیاز این طرح توسط کارکنان فنی و مهندسی نیروگاه دز و با تایید کارشناسان معاونت سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان انجام شد.
به گزارش شهرآوا خبر، نیروگاه دز در نقطه ژرف شبکه تولید و توزیع برق قرار دارد به همین دلیل این نیروگاه وظیفه سنگینی در پایداری شبکه و استمرار تولید برق به ویژه در فصل تابستان به عهده دارد.
سد دز یک سد بتنی برقآبی است که بر روی رودخانه دز توسط یک کنسرسیوم ایتالیایی احداث شد؛ این سد ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی پایین دست را آبیاری میکند و نقش مهمی در کنترل سیلابهای بالادست دارد، نیروگاه این سد دارای قدرت ۵۲۰ مگاوات است.
احداث سد دز در سال ۱۳۳۸ خورشیدی توسط ایتالیاییها در کوههای زاگرس آغاز شد و در سال ۱۳۴۱ خورشیدی پایان یافت دریاچه این سد ۶۵ کیلومتر طول و حدود ۶۰ کیلومترمربع مساحت داشته و گنجایش نهایی آن ۳٫۳ میلیارد مترمکعب است.
این سد با ارتفاع ۲۰۳ متر در زمان ساخت خود به عنوان یکی از مرتفعترین سدهای جهان (ششمین سد جهان در زمان ساخت) شناخته میشد و در حال حاضر نیز پنجاهمین سد بلند دنیا در بین سدهای ساخته شده و در دست ساخت است.
منبع: ایرنا
دزفول , دیزل ژنراتور , سد دز
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

