امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 27
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار, اخبار ویژه, مسجدسلیمان تاریخ انتشار : 23 می 2023 - 15:30 | | ارسال توسط :
شهدا

شهید غلامرضا استرکی، شهیدی که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شد

زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود. ای شقایق‌ها! ایثار از آن شماست که دنیا را گوشه‌ای افکندید و با پرواز عاشقانه خود، بر روز‌های ما نسیم بهشت پاشیدید. آن‌ها کســانی‌اند که خدا قلب‌هاشان را برای تقـــوا امتحان کرده است.
شهید غلامرضا استرکی، شهیدی که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شد

شهید غلامرضا آسترکی، تحصیلات ابتدایی خود را در منطقه ریل وی (دبستان شهید قلی پور فعلی) گذراند و در حالی که دانش آموز کلاس سوم راهنمایی مدرسه رازی بود تحصیل را رها و به دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به سوی جبهه نبرد حق علیه باطل شتافت.

شهید آسترکی در مقاطع مختلف و در سه نوبت عازم جبهه های جنگ شد که در نوبت سوم در تاریخ ۱۳۶۴/۸/۱۱ در جزیزه مینو از ناحیه گردن قطع نخاع و از آن موقع به بعد در کنار همرزمانش در آسایشگاه حضرت امام خمینی(ره) تهران بستری و روزگاران جوانی را در آنجا سپری کرد.شهید آسترکی در سال ۱۳۷۸ با دختری مومنه ازدواج که حاصل آن دختری بنام نگین بود که در روز شهادت پدر خود دیده به جهان گشود… وی با رتبه ۷۴ در دانشگاه شریف در رشته مهندسی برق پذیرفته و در حال تحصیل است.

شهید غلامرضا آسترکی در تاریخ ۱۳۴۸/۱/۳ متولد، در تاریخ ۱۳۶۴/۸/۱۱ جانباز و در تاریخ ۱۳۸۳/۲/۲۹شهید شد. پیکر پاک این شهید بزرگوار در جوار همرزمانش در بهشت زهرای چهاربیشه به خاک سپرده شده است، نوزدهمین سالگرد آسمانی شدن شهید آسترکی گرامی باد.

نویسنده : آرش آسترکی | منبع خبر : شهرآخبر
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.